To stan, podczas którego nasza postać traci możliwość atakowania, wykonywania technik, poruszania się, używania przedmiotów, regeneracji zdrowia oraz chakry. Jeżeli shinobi podczas stanu śmierci wyloguje się, automatycznie umiera przekazując nagrodę zabójcy. Zgon trwa 30 sekund.

Techniki mające wpływ na zgon naszej postaci:

-Kisho Tensei - zakazana technika KinJutsu

-Chiyute - Medycyna

Wyróżniamy trzy rodzaje śmierci:

-Przegraną, po której trafimy do szpitala.

-Uśmierceniem przeciwnika, który trafi do świata zmarłych. Jeżeli technika celowo ma zamiar zadać przeciwnikowi śmiertelne obrażenia, ten nie przechodzi procesu zgonu, a od razu jest kierowany do świata zmarłych.

-Śmierć naturalną, ze względu na przekroczenie granicy wieku trafiając do świata zmarłych.

Świat Zmarłych

To miejsce, do którego trafiają shinobi ze względu na przekroczenie granicy wieku, lub otrzymania śmiertelnych obrażeń. Podczas przebywania w świecie zmarłych tracą kontakt z rzeczywistością nie mogąc komunikować się z innymi.

Hagoromo Otsutsuki

To Mędrzec Sześciu Ścieżek, dzięki któremu mamy możliwość poznania technik specjalizacji Ninshuu . Nie musimy jej jednak wybierać, aby wyjść ze świata zmarłych. Może uwolnić nas, kiedy jesteśmy reinkarnacją Ashury lub Indry. W przypadku odrzucenia jego oferty musimy czekać na zostanie ożywionym za pomocą określonych technik, takich jak:

-Edo Tensei - Zakazana technika KinJutsu , która przywraca postać do świata żywych w nieśmiertelnej formie, która nie pobiera chakry za techniki. Nie możemy jednak używać przedmiotów ani wykonywać misji, a nasza postać jest ograniczona do PvP.

-Gedo Rinne Tense - Technika Rinnegan , która uwalnia postać z jej nieśmiertelnej formy wywołanej za pomocą Edo Tensei.